torstai 15. tammikuuta 2015

Nyt mieli lentää korkealla, tän betonisen taivaan alla

Muodikkaasti myöhässä: Hyvää vuotta 2015!

Joku ehkä huomasikin, että kaikki vanhat tekstit ovat kadonneet. Olen pitkään pyöritellyt päässäni tyytymättömyyttä vanhoihin teksteihin. Kuitenkin ne ovat olleet osa blogin - ja minun - historiaa, joten en raaskinut poistaa niitä. Lopulta keksin kompromissin: tulostan kaikki tekstit kansioon, joka saa paikan hyllystäni. Päiväkirja sekin. Vuodenvaihde (kaksi viikkoa sinne tai tänne, nevermind) tuntui sopivalta ajankohdalta tämän toteuttamiseen. Joten tervetuloa 2015; puhdas pöytä odottaa!

Siitä huolimatta en aio aloittaa tätä vuotta vanhalla kunnon new year, new me -huijauksella. Ei, sama vanha minä, joka saa nyt ryhdistäytyä hieman. Koulutehtävät ajallaan valmiiksi. Saliavain aktiivisempaan käyttöön. Ne herkut vain sinne viikonlopuille. Näihin juttuihin olen pystynyt ennenkin, joten pystyn siihen vastakin.

Edellisten lisäksi mielen päällä pyörivät kesätyöt. Kuinka niiden etsiminen osaakin olla aina yhtä stressavaa? En ole päättänyt vielä edes kaupunkia josta niitä hakisin - Savonlinna, Jyväskylä, Jämsä, kenties jopa Rautalampi? Alasta onkin sitten vielä vähemmän hajua. Luokanopettajan opinnoissa on se huono puoli, että oman alan töitä on mahdotonta haaveilla kesäksi. Nauttikaa, saikkarit ja lähärit.

Silti, olen onnellisempi kuin pitkään aikaan. Tuntuu, että seison taas loman jälkeen omilla jaloillani, valmiina ottamaan vastaan mitä tuleva lukukausi tuo tullessaan.

Ja lupaan että kirjoitan jotain vähän fiksumpaa seuraavalla kerralla :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti